Doğru Bir Kurumsal Peyzaj Şirketi Nasıl Seçilir?

Dış mekânları bakımlı, estetik açıdan hoş ve profesyonel görünümlü olan bir firma, bunun karşılığını fazlasıyla alır. Açık alanlar, hem çalışanların kendilerini daha iyi hissetmesini sağlamak hem de yeni müşteriler çekmek açısından önemlidir. Bunun için tek ihtiyacınız, doğru bir kurumsal peyzaj şirketi seçmektir.

Ne var ki burada temel mesele, pek çok benzerlerinin arasından doğru peyzaj şirketini nasıl seçeceğinizdir? İnternete girip arama çubuğuna yakınımdaki peyzaj şirketleri yazdığınızda karşınıza ilk çıkanlarla şansınızın yaver gideceğini ummak çok gerçekçi değildir. Karşınıza her tür peyzaj şirketi çıkabilir ve inanın bunların arasında pek azı kurumsal ihtiyaçlarınıza yanıt verebilir. Ama endişelenmeyin. Bu yazıda kurumsal peyzaj şirketi ararken izlemeniz gereken doğru yaklaşımı ele alacağız.

Fakat oraya gelmeden önce, konuya nispeten yabancı olanlar için kurumsal peyzaj şirketlerinin ne iş yaptığına bir göz atalım...

Kurumsal Peyzaj Şirketleri Ne İş Yapar?

how-to-choose-right-commercial-landscape-contractor3Bir peyzaj şirketinin kurumsal dünyada ne yaptığını anlamak için, her şeyden önce, sektörde birbirinden çok farklı peyzaj hizmeti veren şirketler olduğunu kabul etmek gerekir. Kiminle konuştuğunuza bağlı olarak, küçük bir peyzaj şirketinden, sıradan bir çiçek veya ağaç dikimi hizmeti alabileceğiniz gibi,  büyük ölçekli  yatırımlarınız için, büyük peyzaj firmalarından, içerisinde peyzaj tasarımı, yapısal & bitkisel peyzaj uygulaması ve peyzaj bakımının dahil olduğu uçtan uca ve bütünleşik bir kurumsal hizmet de alabilirsiniz.

Bunların tamamı “peyzaj şirketi” şemsiyesinin altına düşmekle birlikte, peyzaj firmalarının sundukları hizmetler bir hayli farklı olabilir; dolayısıyla da sizin ihtiyaçlarınıza cevap verip veremeyeceği meçhuldür. Elbette bu hizmetlerin tümünü birden veren şirketler de vardır, fakat karşınızda ne tür bir şirket olduğunu bilmek önemlidir. Şimdi bunlara bir göz atalım:

  • Küçük Ölçekli Peyzaj Şirketleri – Bulunduğunuz semt de, 2-3 km çapındaki bir alanda karşınıza çıkan, yoğunlukla B2C alanında peyzaj düzenlemesi hizmeti veren, 2-5 arasında çalışanı olan küçük peyzaj  firmalardır. Bazılarının kurucuları peyzaj mimarıdır, ya da bünyesinde peyzaj mimarı barındırabilir. Hizmet alanları genellikle bitkisel uygulama ve bakım ile sınırlıdır.
  • Peyzaj Mimarlığı Ofisleri – Müşterilerinin cazip dış mekânları yaratmalarına yardımcı olurlar. Mühendislik, yapısal peyzaj, bitkisel peyzaj ve dış mekân disiplinleri yelpazesinde uzman, iyi eğitimli kişilerdir.
  • Peyzaj Yüklenicileri – bir şirketin adı “peyzaj yüklenicisi” olarak geçiyorsa, yukarıdaki alanların hepsinde uzmanlığa sahip olması mümkündür, fakat garanti değildir. Bu nedenle soru sormak önemlidir. Doğru soruları sorduğunuzda karşınızdaki şirketin çalışanlarının her alanda ne derece vasıflı olduğunu anlayabilirsiniz.
  • Kurumsal Peyzaj Şirketleri - Ticari yada özel mülk fark etmeksizin, hayalinizdeki peyzaj tasarımını hayata geçirmek her ölçekteki firmanın yapabileceği bir iş değildir. Kurumsal peyzaj şirketleri, tasarım, uygulama, (yapısal ve bitkisel peyzaj), büyük ölçekli bakım, doğa onarımı ve sürdürülebilirlik alanlarının tamamında uzmanlığa sahiptir. Karma ve kompleks projeleri uçtan uca yönetebilir ve teslimini gerçekleştirebilirler.
    Eğitim kampüsü, sağlık kampüsü, turizm ve dinlenme tesisi, konut, residence, maden sahaları, otoyol, havayolu, alışveriş merkezi projelerindeki tecrübeleri yüksektir. Peyzaj mimarlığının doğası gereği, bilim, teknoloji, matematik, mühendislik disiplinlerine hakimdirler. Bunlara ilave olarak, kentsel yerleşimlerin bir bölümünü ya da bütününü kapsayan kentsel tasarım ve kent yenileme çalışmalarını kolaylıkla yürütebilirler. Topluma açık yeşil alanların (parklar, meydanlar, dinlenme alanları, yaya yolu ve bölgesi, kıyı bantları, botanik bahçeleri, hayvanat bahçeleri, çocuk bahçeleri, oyun alanları spor alanları, otopark vb.) yapısal ve bitkisel tasarımı, uygulaması ve bakımı konusunda uzmandırlar.

İyi bir kurumsal peyzaj şirketinin size yardımcı olması gereken alanlar aşağıdaki gibidir:


  • Arazinin hazırlanması ve tesfiye edilmesi.
  • Tüm peyzaj uygulamaları için yeterli alt yapının diğer mühendislik disiplinleri ile birlikte hazırlanması ve güvence altına alınması
  • Hem yapısal hem bitkisel peyzaj çalışmalarının yapılması
  • Yıllık, mevsimlik ya da uzun dönemli bitkilerin seçimi ve dikilmesi
  • Çatı bahçe ve dikey bahçe çözümlerinin uygulanması
  • iç mekânların ve özel bahçelerin oluşturulması
  • Sulama sistemlerinin kurulup yönetilmesi
  • Aydınlatmaların sadece estetik açıdan değil aynı zamanda güvenlik gerekçeleriyle doğru kurgulanması
  • Hydroseeding ve Hydro mulching çalışmalarının yapılması

how-to-choose-right-commercial-landscape-contractor1

Bir Peyzaj Yüklenicisinde Aranan Özellikler

Gördüğünüz gibi, internette yakınımdaki peyzaj şirketleri diye arama yaptığınızda çok geniş bir arama yapmış oluyorsunuz. Bu da, arama sonuçlarınızda çok farklı firmaların belirebileceği anlamına geliyor. Şimdi seçeneklerinizi nasıl daraltabileceğinize bakacağız.

İnternet aramanızı yaptınız ve bir sayfa dolusu seçeneğiniz var. Şimdi bunları eleme zamanı. Bunu nihai kararınızı vermek için dikkate almanız gereken bazı temel konuları değerlendirerek yapacağız.

  • Etken #1 - Geçmiş Proje Referansları : İyi şirketlerin, yeni müşteri adaylarına gösterebilecekleri, geçmiş projelerden oluşan yüklü referansları vardır. Değerlendirdiğiniz şirketin web sitesinde göz dolduran geçmiş projeler yoksa, kendi kendinize bunun nedenini sormalısınız. Bu önemli bir uyarı işaretidir.
  • Etken #2 – Hizmet Yelpazesi: Görmüş olduğumuz gibi, kurumsal peyzaj yüklenicisinin sizin aradığınız tüm hizmetleri sunacağı garanti değildir; o nedenle ödevinizi yapmanız gerekir. Sizin ihtiyacınız hydroseeding ya da yapısal peyzaj işleri olabilir; fakat söz konusu şirket bunları sunmayabilir. Sunulan hizmet yelpazesini gözden geçirmeyi ihmal etmeyin.

  • Etken #3 – Sürdürülebilir Uygulamalar: Ekoloji dostu olmak günümüzde kurumsal dünyada çok önemli bir mesele. Dolayısıyla, şirketlerin artık mümkün olduğunca “yeşil” olmak için ellerinden geleni yapması gerekiyor. İyi bir peyzaj şirketi, çevre farkındalığına, enerji verimliliğine ve su tasarrufu yöntemlerine özel dikkat sarf etmelidir.

  • Etken #4 – Sektörel Uzmanlık: Diyelim ki mağazacılık sektöründe alışveriş deneyimini zenginleştirmek yardıma ihtiyacınız var. Peyzaj şirketinizin alışveriş merkezlerindeki peyzaj düzenlemelerinin inceliklerini ve karşı karşıya olduğunuz zorlukları iyice anlaması çok önemlidir, çünkü bunlar nihai tasarım ve uygulama üzerinde doğrudan  etki sahibi olabilir.

Bu nedenle daha önce sizin sektörünüzde çalışmış bir peyzaj yüklenicisi, sizin için daha uygun olacaktır. Uzun süredir faaliyette olan şirketlerin, farklı sektörlerle ve farklı durumlarda çalışmış olmak gibi bir avantajı vardır.

  • Etken #5 – Rekabetçi (ve Şeffaf) Fiyatlandırma: Son olarak, şirket sahiplerinin kafasını en çok meşgul eden sorulardan biri olan fiyatlandırmaya bakalım: Ne kadar tutacak? Elbette herhangi bir peyzaj yüklenicisi seçmeden önce birkaç teklif almanız gerekir. Ancak en ucuz fiyatı veren peyzaj şirketini seçmeniz size pahalıya mal olabilir. Kalite ve projenizin başarısı için bir miktar daha fazla para ödemeniz olası risklerinizi minimize edecektir.

Karaoğlu Peyzaj – Sektörde Güvenilir Bir İsim

Karaoğlu Peyzaj olarak 1994'ten beri kurumsal peyzaj sektöründeyiz. Bu süre içinde, inşaat, perakende, hastane, eğitim  gibi, uzmanlığımıza ihtiyaç duyan pek çok sektörde projeler yaptık. Her tür peyzaj hizmetini makul ve şeffaf fiyatlandırma seçenekleriyle sunuyor ve her seferinde üstün kaliteli işler çıkarıyoruz.

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz lütfen ihtiyaç duyduğunuz her tür bilgiyi edinebileceğiniz web sitemize göz atın: www.karaoglu.com. Projenizin detaylarını konuşmak için uzman ekibimizden hemen bir randevu alın. : (+90) 216 680 44 41

 

Nesrin Karaoğlu Otuzoğlu

Nesrin Karaoğlu Otuzoğlu tarafından yazılmıştır

Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü'nden Peyzaj Mimarı olarak mezun olan Nesrin Karaoğlu Otuzoğlu, mezun olduktan sonra Hollanda'da Ton Van Den Oever ve Brabantplant B.V ile çalıştı. Karaoğlu Peyzaj ve 3K İnşaat ve Dış Ticaret şirketinde kurucu ortak ve yönetim kurulu üyesidir. Ayrıca Hollanda know-how’ı ile uluslararası standartlarda süs bitkileri üreten Adaplant'ın da kurucusu ve ortağıdır. Karaoğlu Peyzaj, 2018 yılında Deloitte Private tarafından “’One of the Best Managed Companies” ve “European Business Awards Türkiye Şampiyonu” olarak seçilmiştir. Şirket, 2019 yılında TOBB ve TEPAV tarafından "Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi" listesinde yer almıştır.

Ücretsiz Peyzaj İpuçları İster misini?